Castellum utökar samarbetet med PostNord

Castellum i Stockholm har tecknat hyresavtal med PostNord avseende en lager- logistiklokal om cirka 5 600 kvadratmeter. Lokalen är belägen i Årsta strax söder om Stockholm.

Årsta är ett populärt område inom terminal- och logistikverksamhet, där läget, som är det närmaste för distribution inom Stockholm, spelar en viktig roll. Detta medförde ett stort intresse för den vakanta lokalen och det är nu klart att PostNord blir den nya hyresgästen. De tillträder lokalen 2018-02-01.

”PostNord växer inom paket, pall och styckegods och behöver löpande skapa utrymme för de ökande volymerna. Vi är nöjda med samarbetet med Castellum, och den nya lokalen kommer att kunna avlasta våra terminaler i Veddesta och Segeltorp”, säger Anders Holm, chef PostNord Sverige.

Castellum har sedan tidigare ett långt samarbete med PostNord som hyresgäst i ett flertal fastigheter runt om i landet.

”Vi är glada över fortsatt förtroende från PostNord som är en viktig hyresgäst för oss”, säger Kristian Pamp, Affärsområdeschef, Region Stockholm-Norr i Castellum.

Lager- och logistikbranschen växer snabbt och Castellum arbetar ständigt med att utveckla utbudet och att hitta nya möjligheter för företagets nya och befintliga hyresgäster inom segmentet.

För ytterligare information kontakta:
Anders Nilsson, vd Region Stockholm-Norr i Castellum
Tel: + 46 8 602 33 19
E-mail: anders.nilsson@castellum.se
www.castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om cirka 76 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och industri med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.
I Stockholm äger och förvaltar Castellum 110 fastigheter om sammanlagt 700 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 15 miljarder kronor. Våra fastigheter finns i 20 städer från Sundsvall i norr till Köpenhamn i söder. Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.