Brostaden hyr ut i Bromma

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 08:02 CEST

Brostaden har tecknat ett hyresavtal med Visma EssCom AB avseende 2 600 kvm på Gårdsfogdevägen 5 i Mariehäll. Inflyttning är planerad till december.

Fastigheten har ett bra läge i Mariehäll i direkt anslutning till Bromma Blocks och Bromma flygplats samt att den framväxande tvärbanans nya hållplats utanför dörren ger ytterligare ökad tillgänglighet.

Visma EssCom finns på 25 orter från norr till söder och erbjuder rikstäckande service och installationer av avancerade utrustningar inom elektronik och IT. De kommer att hyra hela bottenvåningen på 2 600 kvm där de kommer ha cirka 110 arbetsplatser, service och lager.

- Vi är glada att välkomna Visma EssCom som hyresgäster till Brostaden. Just nu finns ett stort intresse för lokaler i Mariehäll och de företag som väljer att etablera sig där hamnar i ett spännande område som genomgår stadsförnyelse, säger Anders Nilsson, VD på Brostaden.

- Vi ser fram emot att flytta in i Brostadens fastighet. Den nya lokalen blir anpassad till vår verksamhet och den blir en viktig komponent när vi framåt ska vidareutveckla våra tjänster inom installation, teknisk service och drift. Fastigheten ligger dessutom geografiskt mycket väl placerad för oss, både vad gäller logistik och områdets karaktär, säger Henrik Archenholtz, VD för Visma EssCom AB

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 635 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. De förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder deras produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder dem som hostingpartner. De är 5 600 anställda och omsatte 6 500 miljoner norska kronor 2013.