Brostaden hyr ut till Envirotainer

Fastighets AB Brostaden har tecknat hyreskontrakt med Envirotainer AB. Envirotainer är en världsledande leverantör av temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport, främst inom läkemedels- och bioteknikindustrin. De flyttar nu både sitt huvudkontor och sin produktions- och Forskning & Utvecklingsverksamhet från nuvarande lokaler i Knivsta.

Huvudkontoret kommer att flytta in i en kontorslokal om 1 220 kvm på Johanneslundsvägen i Upplands Väsby i juni. På Tallbacksgatan i Rosersberg kommer produktion och Forskning & Utveckling att flytta in i en lokal om 5 640 kvm efter sommaren. I Rosersberg utvecklas Stockholm Nord logistikcenter, ett område med ett optimalt logistikläge utmed E4:an.

– Vi är mycket glada att Envirotainer väljer att hyra av oss och att vi har kunnat möta deras nya lokalbehov. Det stora intresset vi ser för företag att etablera sig i Rosersbergs nya logistikkluster känns naturligtvis också mycket roligt. Vi hälsar Envirotainer varmt välkomna som kund hos oss, säger Anders Nilsson, VD på Brostaden.

– Det handlar om en satsning på framtiden. Med de nya, modernare lokalerna – ämnade för vår verksamhet – skapar vi förutsättningar för att fortsätta vara det snabbväxande globala företag vi är idag, säger Gustaf Ljunggren, VD på Envirotainer.

För ytterligare information kontakta Anders Nilsson, VD på Brostaden, tfn 08-602 33 19.

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• fastigheter
  • brostaden

• Sigtuna

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 650 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.

Om Envirotainer

Envirotainer är världsledande inom säkra kyltransporter, främst inom läkemedels- och bioteknikindustrin. Företaget tillverkar och hyr ut aktivt temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport.

Envirotainer verkar genom ett öppet, globalt nätverk av flygbolag och logistikpartners. Företaget finns representerat i nära 50 länder runt om i världen med huvudkontor i Lagga Marma utanför Stockholm.

www.envirotainer.com