Brostaden hyr ut till Lidl Sverige KB

Fastighets AB Brostaden, dotterbolag inom Castellumkoncernen, har tecknat ett hyresavtal med Lidl Sverige KB i fastigheten Rosersberg 11:94 i Rosersberg.

Lidl, som sedan tidigare är hyresgäst hos Brostaden, hyr från och med maj ett lager om ca 2 618 kvm i Rosersberg för att avlasta Lidls närbelägna centrallager i Rosersberg.

– Vi är glada att vi får ytterligare förtroende av Lidl och den korta vakanstiden vi har haft på den här ytan påvisar den starka marknaden i Rosersberg. I Rosersberg ser vi nu även fram emot att bebygga den mark vi köpte 2015 med en modern lager- och logistikbyggnad, säger Anders Nilsson, vd i Fastighets AB Brostaden

• Stockholm

Brostaden är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar kommersiella fastigheter i alla väderstreck runt Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till ca 600 000 kvm.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi strävar efter nära relationer till kunderna och stor förståelse för deras verksamheter. Vi vet att affärer görs mellan människor och i dialog med kunderna skapas anpassade lösningar som ökar trivsel, effektivitet, lönsamhet och arbetsglädje.

Brostaden ingår i Castellumkoncernen som är en av Sveriges största privata fastighetsägare. Castellum är noterade på Nasdaq Stockholm Large Cap.