Brostaden rekryterar projektchefer

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2016 08:05 CET

Som ett led i att stärka organisationen ytterligare inom fastighetsutveckling rekryterar Fastighets AB Brostaden två projektchefer. Rollen innebär ett övergripande resultatansvar för våra fastighetsutvecklingsprojekt från tidigt skede till genomförande och uppföljning.

Tobias Engqvist tillträdde som projektchef 1 januari i år. Han är en intern rekrytering och har sedan tidigare arbetat som projektledare på Brostaden.

Johan Einarsson kommer närmast från Vasakronan där han har arbetat med uthyrning, förvaltning och de senaste åren med fastighetsutveckling. Johan tillträder tjänsten i mars.

– Jag är väldigt glad över de här två rekryteringarna och det är ett viktigt steg i vidareutvecklingen av vårt fastighetsutvecklingsteam. Tobias har stort affärs- och kundfokus samt besitter förmågan att driva komplexa projekt. Johan har lång och bred erfarenhet från fastighetsbranschen och av att arbeta med affärsmässiga frågeställningar. Han kommer komplettera organisationen mycket bra, säger Anders Nilsson, vd i Fastighets AB Brostaden.

Brostaden är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar kommersiella fastigheter i alla väderstreck runt Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till ca 600 000 kvm.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi strävar efter nära relationer till kunderna och stor förståelse för deras verksamheter. Vi vet att affärer görs mellan människor och i dialog med kunderna skapas anpassade lösningar som ökar trivsel, effektivitet, lönsamhet och arbetsglädje.

Brostaden ingår i Castellumkoncernen som är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Castellum är noteradepå NASDAQ Stockholm Large Cap.