Castellum hyr ut 3 400 kvm till Stigbergets Bryggeri i Partihallsområdet i Göteborg

Castellum har tecknat hyresavtal med Stigbergets Bryggeri AB avseende en produktions- och lagerlokal om 3 400 kvm på Blomstergatan 13 i Partihallsområdet i Göteborg.

Stigbergets Bryggeri har sedan starten 2012 huserat i stadsdelen Majorna i Göteborg. Företaget har vuxit snabbt under de senaste åren och behövde större lokaler för att kunna fortsätta sin expansion. Valet föll på Castellums fastighet på Blomstergatan 13 i Partihallsområdet där en anpassning av lokalerna nu pågår. Inflyttning sker sommaren 2018.

– Vi är glada över att vi kunnat erbjuda Stigbergets Bryggeri en lokal där de har möjlighet att fortsätta utveckla sin verksamhet och hälsar dem välkomna som hyresgäst till Castellum, säger Marijana Rosenqvist, affärsområdeschef på Castellum i Göteborg.

Marijana Rosenqvist, Affärsområdeschef, Castellum Göteborg
Tel: 031-744 09 41, mobil: 0739-42 09 41
E-post: marijana.rosenqvist@castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om 82 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och industri med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.

I Region Väst (Storgöteborg, Borås och Halmstad) äger och förvaltar Castellum 215 fastigheter om sammanlagt cirka 1 200 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 18 miljarder kronor.

Våra fastigheter finns i 20 städer och ägs och förvaltas under det gemensamma varumärket Castellum.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.