​Ny distriktschef ska stärka Caverion på Gotland

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 09:20 CET

Fredric Dahlgren tillträder i april som ny distriktschef för Caverions gotländska verksamhet. I den nya rollen kommer fokus vara att stärka företagets position på den lokala marknaden, en utmaning han ser ljust på.

"Det kommer att hända väldigt mycket på den gotländska marknaden de kommande 3-4 åren. Exempelvis kommer det att byggas en hel del nya bostäder samtidigt som försvaret ska tillbaka till ön. Jag ser stora möjligheter att erhålla nya uppdrag i samband med den positiva utvecklingen".

Fredric kommer närmast från en tjänst som produktionschef på Nybergs Entreprenad AB, ett dotterbolag till NCC. Tidigare har han drivit eget företag inom tele- och databranschen, men väljer nu att ta klivet över till installationsbranschen.

"Det är en väldigt spännande bransch med stor utvecklingspotential samtidigt som Caverions lokala medarbetare är mycket kompetenta. Jag tror det är viktigt att både bygga ett starkt lokalt team samtidigt som vi drar nytta av hela det stora företagets kompetens. Lyckas vi med det kommer vi ta marknadsandelar och samtidigt bibehålla en hög kvalitet i leveransen till våra kunder", säger Fredric Dahlgren.

Caverion finns på 100 orter runtom i Sverige och har cirka 4 000 medarbetare. På Gotland har företaget cirka 60 medarbetare på två lokalkontor i Visby och Hemse.

Anders Buskas
regionchef
anders.buskas@caverion.se
0498 28 82 61

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster används bland annat i kontor, butiksfastigheter, bostäder, offentliga lokaler, industrianläggningar och inom infrastruktur.
Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar. Vår styrka ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden för livscykeln hos fastigheter och industrianläggningar.
Caverion har nära 17.000 anställda inom 12 länder i norra och centrala Europa. Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors och vår omsättning för 2014 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro.www.caverion.se

Kommentarer (0)