​CBRE anställer Sustainability Manager

CBRE har anställt Jennie Gelting som Sustainability Manager. Detta är en ny roll på bolaget. Jennie kommer inledningsvis arbeta med hållbarhetsfrågor inom ett kunduppdrag på nordisk nivå för Asset Services. Hon kommer även arbeta med att starta upp ett utbud av tjänster inom Sustainability för övriga kunder inom förvaltningsverksamheten. I och med denna rekrytering kan konsulttjänster inom hållbarhetsfrågor erbjudas samtliga CBREs kunder.

Jennie kommer närmast från Tyréns. På Tyréns har Jennie arbetat med Sustainability inom projektutveckling såväl som rådgivning för bolag och organisationer.

Patrik Kallenvret, Managing Director på CBRE Sweden, kommenterar:

”Hållbarhet ligger rätt i tiden ur både ett kommersiellt och etiskt perspektiv. Det är med stor glädje vi välkomnar Jennie Gelting till CBRE. Att via Jennie få utveckla Sustainability känns helt rätt. Vår målsättning är givetvis att växa denna verksamhet långsiktigt.”

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2016 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster.  Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .