CBRE får prestigeuppdrag på Stureplan

CBRE har av AFA fått det exklusiva uppdraget att hyra ut fastigheten Ladugårdsgrinden 18 på Sturegatan 1-7 i centrala Stockholm. Totalt handlar det om ca 5 000 kvm kontorsyta.

Telia lämnar fastigheten under sommaren och lokalerna kommer vara tillgängliga från och med hösten 2016. Fastigheten erbjuder svårslaget skyltläge, möjlighet att skapa konferens- och receptionstjänster samt terrass med utsikt över Stockholms takåsar och Stureplan.

Nina de Besche, Head of Office Agency på CBRE i Sverige, säger:
”Vi är oerhört stolta över att få arbeta med detta prestigefulla uppdrag tillsammans med AFA. Fastigheten och lokalerna håller hög standard och effektiviteten är mycket god. Uthyrningsarbetet är i startgroparna och vi märker redan av ett högt tryck från marknaden.”

Olle Berntson, fastighetschef hos AFA Fastigheter, tillägger:
”Vi tror att våra lokaler, i detta fantastiska läge, kan tilltala den målgrupp som söker något lite extra. Vidare har AFA Fastigheter en lång och god relation med CBRE och ser fram emot ett kommande samarbete i detta uppdrag för att attrahera väletablerade hyresgäster.”

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2015 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm och Göteborg med runt 250 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Företaget har åtta olika affärsområden – Capital Markets, Office Agency, Retail Advisory, Industrial & Logistics, Valuation Advisory, Asset Services, Building Consultancy och Global Workplace Solutions. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .

Nina de Besche

Head of Advisory &Transactions Investor Leasing, CBRE Sweden AB +46(0)733-498 746