CBRE rådgivare till Logicenters i uthyrningen av 12 000 kvm logistikyta

CBRE har varit rådgivare åt Logicenters vid uthyrningen av 12 000 kvm logistikyta till Thomas Cook Airlines Scandinavia. Logicenters kommer att utöka sitt bestånd med en första etablering i Skåne.

Byggnaden på totalt 24 000 kvm kommer att uppföras i Landskrona, vid avfart Landskrona S i Kronans industriområde. Thomas Cook är första hyresgästen och flyttar in när byggnaden är färdigställd under Q2 2020.

CBRE tackar parterna för en effektiv och smidig process.

CBRE have been the advisor to Logicenters for the lease of 12 000 sqm warehouse to Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Logicenters will expand their logistics real estate portfolio to south of Sweden, constructing 24 000 sqm in Landskrona, at the junction Landskrona S, Kronan Industrial area. Thomas Cook is the first tenant on site and will move in when the construction is completed in Q2 2020.

CBRE would like to thank both parties for an efficient and smooth process.

• Finans

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2018 års omsättning). Företaget har ungefär 80 000 anställda och fler än 480 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Läs mer om CBRE på www.cbre.se.