CBRE stärker upp ytterligare i Göteborg

CBRE har anställt Nils Rydh som Senior Director inom Capital Markets. Detta för att förstärka CBREs redan marknadsledande position i Göteborg.

Nils Rydh kommer närmast som vice VD från Alaska Fastigheter där han arbetat i 3,5 år. Nils har över 25 års erfarenhet från fastighetsbranschen. Innan uppdraget på Alaska Fastigheter var han Senior Asset Manager på Wilfast respektive fastighetsansvarig på Pulsen. Nils påbörjar sin anställning i januari 2018.

Mikael Fastén, Head of Capital Markets på CBRE i Sverige, kommenterar:

”Vi är oerhört glada och stolta över att Nils valt att börja hos oss på CBRE. Att rekrytera ytterligare en senior person inom Capital Markets i Göteborg har varit en viktig målsättning för oss. Genom Nils får vi en person med affärstänk som verkligen kan fastigheter och fastighetsinvesteringar i grunden.”

Nils Rydh kommenterar:

”Jag ser fram emot att få bli en del av CBREs framgångsrika team. Med min bakgrund kommer jag kunna vara med och bidra till fortsatt utveckling av bolaget.”

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2016 års omsättning). Företaget har ungefär 70 000 anställda och fler än 400 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.

I Sverige har CBRE kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med runt 300 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning och tjänster inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, förvaltning, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Läs mer om CBRE på www.cbre.se eller www.cbre.eu .