SveaReal anlitar CBRE för uthyrningsuppdrag avseende logistik i Borås

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 13:23 CET

SveaReal har tecknat avtal med CBRE för att arbeta med uthyrningen av deras kommande vakans i Borås. Uppdraget omfattar en högkvalitativ logistikanläggning om 36.000 kvm strax norr om staden.

”Idag finns det få bra logistikytor tillgängliga i Borås. Denna vakansen blir ett positivt och välbehövligt tillskott på marknaden som öppnar upp för nya möjligheter. Det är dessutom positivt att arbeta med denna typ av ytor som är flexibla och kan inhysa ett flertal olika verksamhetsområden inom industri och lagerhantering. Inflyttning kan ske från förste januari nästa år”, säger Patrik Carlsson på CBRE Logistics Advisory och ansvarig för uthyrningsarbetet.

”Vi har anlitat CBRE för ett riktat uthyrningsarbete, med anledning av CBRE:s stora internationella kontaktnät, med stora förhoppningar kring att skapa ytterligare nya arbetstillfällen i logistikstaden Borås.” säger Peter Olsson, marknadsområdeschef på SveaReal AB.

SveaReal AB äger och utvecklar fastigheter för kontor, lager och logistik på tillväxtorter i mellersta och södra Sverige. Fastighetsbeståndet omfattar 82 fastigheter med en lokalyta på 850 000 kvm.

CBRE Group Inc. är världens största företag inom fastighetsrådgivning med huvudkontor i Los Angeles, USA (baserat på 2012 års omsättning). Företaget har ungefär 37.000 anställda och fler än 300 kontor som stödjer fastighetsägare, investerare samt hyresgäster över hela världen.
I Sverige har CBRE två kontor, i Stockholm och Göteborg, där vi är runt 50 anställda. CBRE i Sverige erbjuder strategisk rådgivning inom ett flertal områden – fastighetstransaktioner, hyresgästrepresentation, uthyrning och utveckling, samt värdering. Vi arbetar även med research och erbjuder konsulttjänster. Vi har sex olika affärsområden – Capital Markets, Office Leasing, Retail & Logistics Advisory, Retail Tenant, Valuation Advisory och Corporate Services. Läs mer om oss på våra webbsidor, www.cbre.se eller www.cbre.eu

Kommentarer (0)