Amanda Wennberg utses till ny Marknadsdirektör på CCS Healthcare AB

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 09:10 CEST

Amanda Wennberg tillträder rollen som Marknadsdirektör på CCS Healthcare AB. Företaget är ett av de ledande inom hudvårds- och läkemedelsprodukter på den nordiska marknaden. Amanda började på CCS i februari 2016 som Portfolio Manager och kommer dessförinnan från analys- och strategiföretaget United Minds.

CCS startade för 30 år sedan i Borlänge och har en rad starka varumärken inom hudvård och hygien i produktportföljen. CCS produkter, med marknadsledande varumärken såsom CCS Swedish Formula, Bamse, Oliva och DAX, säljs på apotek, inom dagligvaru- och fackhandeln, via återförsäljare samt online. Som en följd av bolagets fortsatta expansion och flytt av marknadsavdelningen till Stockholm tillsätts nu Amanda Wennberg som marknadsdirektör.

– CCS har fantastiska produkter i sina respektive kategorier. Under våren har vi gjort ett omfattande arbete med både ny varumärkes- och produktstrategi som jag nu ser fram emot att utveckla och implementera parallellt som vi ska bygga en branschledande marknadsavdelning, säger Amanda Wennberg.

Amanda tillträdde rollen som Marknadsdirektör den 3/10 2016.

– Vi är väldigt glada att Amanda börjar som Marknadsdirektör. Vi har starka varumärken som vi ska fortsätta att utveckla och med Amandas kompetens och erfarenhet inom bl.a. konsumentdriven innovation blir hon en viktig del i framtidens CCS, säger Dario Aganovic, VD CCS Healthcare AB.

Amanda Wennberg, Marknadsdirektör CCS Healthcare AB, 076-797 35 12