Body by CCS – en klassiker i ny design

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 10:39 CEST

I höst lanserar CCS en ny version av klassikern Body by CCS hudlotion för den modemedvetna hudvårdskonsumenten. Body by CCS hudlotion har en ny fräsch doft och är designad i höstens modefärg nr 1 - plommon. Lotionen är effektivt återfuktande och verkar lugnande och mjukgörande på hösttorr hud.

När temperaturen faller ute behöver huden extra fukt. Body by CCS hudlotion innehåller sheaolja och karbamid för en effektiv återfuktning och lotionen verkar mjukgörande för hela kroppen. Den är lätt att applicera, går snabbt in och används med fördel både morgon och kväll. Den parfymerade lotionen har fått en ny spännande doft som är varm och kvinnlig med fruktiga inslag av röda äpplen och persika. Fri från parabener.

Body by CCS hudlotion-flaskan har ny design där inspirationen hämtats från en av höstens stora modefärger plommon. Flaskan blir en färgklick i badrummet.

Body by CCS hudlotion finns även som oparfymerad lotion (ljusrosa flaska).

Body by CCS hudlotion finns till försäljning på apotek i Sverige från och med den 1 oktober 2012.

Flaska med pump: 400 ml.  Rekommenderat pris: 59 kr.

Om CCS
CCS Healthcare AB, är ett svenskt hudvårds- och läkemedelsföretag med huvudkontor och produktionsanläggning i Borlänge. CCS tillverkar läkemedel samt utvecklar, tillverkar och marknadsför kroppsvårds- och dentalprodukter. Samtliga produkter innehåller enbart noggrant utvalda råvaror som är hud- och irritationstestade. Hudvårdsprodukterna finns idag på apotek samt dagligvaruhandel över hela Norden och ett antal marknader i Europa. För mer information, besök gärna CCS hemsida www.byccs.com.