CCS Aloe Vera Burn Gel – enkel första hjälpen vid ytliga brännskador

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2016 13:24 CEST

Inför sommarens sol och grillkvällar lanserar det svenska hudvårdsföretaget CCS Healthcare sin nya produkt Aloe Vera Burn Gel. Aloe Vera är sedan länge känd för sin svalkande och lugnande effekt på sol- och brännskador. Den nya produkten appliceras enkelt på det irriterade området och svalkar och lugnar huden.

Den nya produkten i CCS Healthcares sortiment är en vattenbaserad gel för användning på första- och andra gradens ytliga brännskador. CCS Aloe Vera Burn Gel kyler huden i upp till 20 minuter och bildar en tillfällig skyddsbarriär på huden som verkar både skyddande, lugnande och minskar smärtan.

Gelen appliceras rikligt på det berörda området direkt efter att skadan uppstått. Kompositionen med vatten, gelbildare och Aloe vera har en bevisat kylande effekt på huden upp till 20min efter applicering. Den transparenta filmen tvättas enkelt bort med vatten.

Första gradens brännskada, eller överhudsskada, uppkommer till exempel om huden exponerats för sol under för lång tid och huden blivit röd och irriterad. Om en blåsa/blåsor bildats på huden kan man en andra gradens brännskada ha uppstått. Den vanligaste orsaken är att huden utsatts för kokhet vätska som kaffe eller kokande vatten.

CCS Aloe Vera Burn Gel appliceras enkelt genom den moderna- och hygieniska förpackningen.

Rekommenderat cirkapris: 149 kr. Produkten finns på apotek samt apotea.se

För mer information kontakta: Elisabeth Weidlertz PR-ansvarig CCS Healthcare AB: elisabeth.weidlertz@ccshc.com