CCS Fotvårdssalva prisad i prestigefyllda Anti-Ageing Beauty Bible

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2015 10:23 CET

CCS omtyckta fotvårdssalva är den bäst säljande fotkrämen på den svenska marknaden. Nyligen prisades den även i Storbritannien med en plats i the Beauty Hall of Fame, av den brittiska Anti-Ageing Beauty Bible 2015*. CCS Foot Care Cream (CCS Fotvårdssalva) lanserades på den brittiska marknaden tidigt under 1990-talet och har under åren positionerat sig som en av de ledande på marknaden bland mjukgörande fotvårdsprodukter.

The Anti-Ageing Beauty Bible, av Josephine Fairley och Sarah Stacey, är en internationell bästsäljande bok välkänd för att vara en trovärdig guide till bra och effektiva Anti-Ageing produkter. Underlaget till guiden är 7000 kvinnor över 35 år som testat och röstat fram de bästa produkterna inom kategorin Anti-Ageing. Det är andra gången som CCS Fotvårdssalva prisas av Beauty Bible. 2012 vann produkten pris för bästa produkt för fötterna.

- Vi är mycket glada och stolta att CCS Footcare Cream prisats och uppmärksammats i Anti-Ageing Beauty Bible 2015. Vi vet sedan länge att vår fotvårdssalva är mycket omtyckt i Sverige och nu ser vi ett kvitto på att riktigt bra svenska produkter står sig väl även på internationella marknader säger produktchef Marie Adolfsson.

CCS Fotvårdssalva är sedan länge många kunders favorit på den svenska marknaden som en intensiv mjukgörare. CCS Fotvårdssalva innehåller en hög halt fuktbindande karbamid. Salvan mjukar upp förhårdnader och gör fötterna lena och mjuka. CCS Fotvårdssalva innehåller även svalkande eucalyptusolja som ger fötterna en fräsch doft. Bäst effekt har salvan om den får verka över natten. Karbamidhalten är 10%, fetthalten är 28%.

CCS Fotvårdssalva finns i två olika storlekar, 60 och 175ml och säljs i Sverige via apotek samt apotea.se och lyko.se

*För mer information om Anti - Ageing Beauty Bible: http://beautybible.com/

För mer information om CCS Healthcare eller för bilder kontakta Elisabeth Weidlertz,

PR-ansvarig CCS Healthcare AB: elisabeth.weidlertz@ccshc.com

Om CCS Healthcare AB:

CCS Healthcare AB är en av Nordens största tillverkare av hudvård, läkemedel och hygienprodukter. Företaget har sitt huvudkontor i Borlänge, Sverige men har även verksamheter i Norge och Danmark. CCS Healthcare omsätter ca 700 MSEK årligen och ägs av riskkapitalbolaget Segulah. Antalet anställda uppgår till 260 personer.