CCS och Bamse har utvecklat ett nytt ekologiskt produktsortiment

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2017 14:29 CET

Bamse by CCS Eco

Nu lanseras Bamse by CCS Eco, ett nytt ekologiskt sortiment av barnvänliga produkter som värnar om både barnens och omvärldens bästa. Den nya Bamseserien består av ett schampo, ett balsam, en duschtvål och en hudlotion. Produkterna, som är mycket snälla mot barnens känsliga hud, kan användas av barn i alla åldrar men också av hela familjen.

En konsumentundersökning* visar att 44% av Sveriges föräldrar tycker det är viktigt att köpa ekologiska hud-och hårvårdsprodukter till sina barn och de är medvetna om att barnen är ännu känsligare för produkter och lättare kan utveckla allergier. CCS har därför utvecklat ett efterfrågat sortiment av ekologiska produkter som ger barnens hud mesta möjliga omsorg och naturen minsta möjliga belastning.

* Källor: CCS konsumentundersökning april 2016 (genomförd av Enkätfabriken)

De ekologiska Bamse by CCS produkterna är dermatologiskt testade, oparfymerade och fria från allergener. Bamse by CCS Eco är även ekologiskt certifierade enligt Cosmos (Organic Cosmetic Standard) Ecocert-standard**, vilket innebär att produkterna måste uppfylla Cosmoskraven på alltifrån tillverkning, innehåll (andel ekologiskt och naturligt innehåll) samt förpackning.

”Vi är mycket stolta över att ha utvecklat Bamse by CCS Eco som värnar om barnens bästa och möter såväl konsumenternas som naturens behov”, säger Amanda Wennberg, marknadsdirektör på CCS Healthcare.

”Dessutom levereras Bamse by CCS Eco i miljöanpassade tuber av biobaserad plast som består av minst 25% naturligt trämaterial. Tubernas träliknande struktur ger dem en spännande identitet”, fortsätter hon.

** COSMOS (COSMetic Organic Standard) is a Europé-wide private standard

Om produkterna
Bamse by CCS Eco består av fyra produkter:

Nalle Majas schyssta shampoo – Ekologiskt barnschampo som ger ett rikligt och rengörande skum.
Lille Skutts bussiga balsam – Ekologiskt balsam som verkar mjukgörande för alla hårtyper.
Bamses dundersnälla duschtvål – Ekologisk duschtvål som verkar återfuktande på huden.
Katten Jansons härliga hudlotion – Ekologisk hudlotion som lugnar och går snabbt in i huden utan att kladda.

Produkterna finns att köpa på apotekskedjorna Apoteket AB, Kronans Apotek samt på Apotea.se.

Förpackning: 200 ml

Rekommenderat cirkapris: 79 kr per förpackning

För mer information, produktprover och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Amanda Wennberg, marknadsdirektör CCS Healthcare AB, 076-797 35 12, amanda.wennberg@ccshc.com