CCS släpper hand- och lipkit med Sveriges största Youtuber!

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2016 16:28 CEST

Therese Lindgren i samarbete med CCS

CCS har tillsammans med den populära YouTube-stjärnan Therese Lindgren tagit fram en skönhetsserie med snygga och vårdande handkrämer och läppbalsam. Produkterna är mjukgörande och passar perfekt till den kyliga säsongen. Alla produkter är fria från parabener, silikoner och mineraloljor och innehåller enbart ingredienser av vegetabiliskt ursprung från bland annat kokosnöt, sheanöt och aprikos.

För ungefär ett år sedan besökte Therese Lindgren, vloggaren med över 640 000 följare på Instagram och 450 000 följare på YouTube, CCS Healthcares fabrik i Borlänge. Där fick hon inte bara ta del av företagets långa erfarenhet och värderingar, utan också blanda och doftsätta skönhetsprodukter. Detta har lett till att CCS, tillsammans med Therese, nu har tagit fram en ny skönhetsserie.

Skönhetsserien består av ett lip- och handkit som vardera innehåller tre produkter. Att ta fram just dessa produkter var för Therese som är vegan ett relativt självklart beslut då hon har haft svårt att hitta vårdande såväl som mjukgörande produkter med vegetabiliskt ursprung. Produkter som de allra flesta är i behov av under den kommande kyliga säsongen. Själv säger hon

– Tillsammans med det svenska hudvårdsföretaget CCS Healthcare har jag tagit fram alldeles egna hand- och läpprodukter! Och vad passar bättre nu såhär på hösten när både läpparna och händerna törstar efter extra fukt? Jag hoppas verkligen att du kommer att tycka om mitt kit med handprodukter och kittet med lip shines som inte bara återfuktar grymt bra utan dessutom luktar supergott och är helt veganska.

För Therese är funktion lika viktigt som design och därför är både hand- och läpprodukterna skonsamma och behagliga mot huden, såväl som utformade i snygg design och i perfekt storlek. Läpprodukterna doftar aprikos, kokos eller vanilj och finns i färgerna aprikos, naturell och gammelrosa. I handkittet går det dels att finna den mer intensiva och feta handkrämen som gör sig bäst på natten i syfte att bekämpa händernas torraste partier. Men kittet innehåller också lättare krämer, även dem i dofterna aprikos och vanilj, som enligt Therese passar perfekt på dagtid när man inte står ut med kladdiga händer.

Thereses första vlogg om skönhetsserien finns tillgänglig via denna länk: https://youtu.be/W7RA8FV5pug

Produkterna finns tillgängliga på Apoteket AB den 19:e oktober och kort därefter på Kronans Apotek, Apotek Hjärtat och Apoteksgruppen.

Rekommenderat pris: 199 kr per kit

Amanda Wennberg, marknadsdirektör CCS Healthcare AB, 076-797 35 12