Fotspray med unika egenskaper för sportiga fötter

Pressmeddelande   •  Mar 18, 2016 09:46 CET

Det svenska hudvårdsföretaget CCS Healthcare utökar nu sitt sortiment med CCS Swedish Formula Antimikrobiell Fotspray. Den mjukgörande sprayen är genom sin unika formula effektiv mot bakterier och fotsvamp. Den antimikrobiella fotsprayen passar utmärkt bland annat för fötter som sportar mycket och som utsätts för mycket värme och fukt.

CCS Swedish Formula Antimikrobiell Fotspray är ett enkelt och bekvämt sätt att hålla utsatta fötter fräscha, mjuka och smidiga. Fötter som är instängda i varma och fuktiga skor löper större risk att utveckla fotsvamp. Fotsprayen är effektiv mot bakterier och har dokumenterad effekt på svampen Trichophyton Rubrum som ofta orsakar fotsvamp.

Fotvamp smittar och sprids ofta i fuktiga miljöer som omklädningsrum och duschar. Fotsprayen är lätt att ha med i träningsväskan och kan enkelt appliceras.

Tack vare svensk forskning har en ny unik teknik utvecklats. AKVANO® teknologin mjukgör huden genom att tillföra lipider i sprayform och kan användas över hela foten. Lipiderna är av vegetabiliskt ursprung och bildar ett lipidskikt på foten som verkar effektivt återfuktande och mjukgörande. Fotsprayen är snabbtorkande och passar bra för personer som vill ha en mjukgörare som går in snabbt i huden.

CCS Swedish Formula Antimikrobiell fotspray innehåller eucalyptus för en fräsch doft.

Sprayflaska om 49ml, rekommenderat cirkapris: 159 kr

Finns att köpa på Kronans Apotek och Apotea.se