Sveriges största Youtube-stjärna Therése Lindgren och det svenska kosmetikföretaget CCS lanserar ny vegansk skönhetsserie

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2017 17:16 CEST

CCS är glada att kunna presentera ett fortsatt samarbete med Sveriges största Youtuber Therése Lindgren. CCS har, tillsammans med Therése Lindgren, utvecklat sju vårdande och mjukgörande skönhetsprodukter som alla är 100% veganska och tillverkade i Sverige; tre mjukgörande lip shines, två härliga handkrämer samt två kroppsprodukter som gör huden sammetslen. De mjukgörande, vårdande och återfuktande egenskaperna bygger på enbart vegetabiliska ingredienser från bland annat kokosnöt, sheanöt och aprikos.

Oktober 2016 lanserade kosmetikföretaget CCS tillsammans med Therése Lindgren handkrämer och lipshines i en limiterad upplaga. Samarbetet var lyckat, inte enbart då produkterna snabbt sålde slut, utan också för att parterna trivdes så bra ihop att en ytterligare lansering nu är aktuell. I samarbetet fokuseras även fortsättningsvis på att kombinera två av Theréses hjärtefrågor – djurens rätt och skönhet, varpå samtliga produkter enbart består av vegetabiliska ingredienser.

Therése Lindgren driver sedan 2013 Sveriges största kanal på Youtube med över 520 000 prenumeranter. Med cirka 10 miljoner videovisningar i månaden har hon blivit utnämnd till årets Youtuber på Guldtuben både år 2015 och 2016. År 2016 släppte Therése dessutom boken Ibland mår jag inte så bra, där hon berättar om sina egna erfarenheter av psykisk ohälsa samt fördomar kring ämnet. Boken blev den mest sålda fackboken under hela 2016. Therése är nu aktuell som ena halvan i podcasten Therése och Zäta, som efter att den lanserades i januari 2017 hamnade direkt på samtliga topplistor. Om att få utveckla en ny skönhetsserie tillsammans med CCS säger Therése följande;

- Det känns superkul att fortsätta mitt samarbete med CCS. Vi delar värderingar i flera frågor och för mig är det så roligt, viktigt och givande att få utveckla mina egna drömprodukter – som självklart är veganska. Jag hoppas verkligen att ni ska gilla dem lika mycket som jag gör!

Se Theréses video om lanseringen HÄR.

Om produkterna

Love your body

Kroppsprodukter som gör huden sammetslen och doftar somrigt av jordgubbar och vanilj. Den milda och skonsamt rengörande duschtvålen löddras upp till ett härligt, mjukt skum. För att sedan bevara den fräscha känslan efter dusch används en body lotion som återfuktar och gör huden mjuk och skön. Alla ingredienser är av vegetabiliskt ursprung.

Förpackning: 200 ml

Rekommenderat cirka pris: 99 SEK

Love your lips

Vårdande och skimrande lip shines som ger mjuka, behagliga och glänsande läppar. Tre olika nyanser med Theréses tre favoritdofter – aprikos, kokos och vanilj. De tre läppbalsamen levereras

i snygg design som både är enkel att applicera på läpparna och passar perfekt i varje handväska. Alla ingredienser är av vegetabiliskt ursprung.

Förpackning: 10 ml

Rekommenderat cirka pris: 79 SEK

Love your hands

Två skonsamma handkrämer som gör händerna mjuka i de härliga dofterna aprikos och vanilj. Handkrämerna är perfekta att använda under hela dagen då de snabbt går in i huden och undviker onödigt kladd. Alla ingredienser är av vegetabiliskt ursprung.

Förpackning: 40 ml / 10 ml

Rekommenderat cirka pris: 79 SEK

Återförsäljare:

Produkterna finns att köpa på Apoteket AB, Kronans Apotek, Apotek Hjärtat, Apotea, Lloyds Apotek, Apoteksgruppen, Lyko och Nordic Feel från och med 1 maj 2017.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta: Amanda Wennberg, marknadsdirektör CCS Healthcare AB på amanda.wennberg@ccshc.com