Helt nytt på marknaden: ridkläder i storlek 34-64!

Vi på Cellbes vill på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.

Att erbjuda våra kollektioner i stl 34-64 är en viktig del i detta arbete och därför är vi nu extra stolta när vi breddat vårt utbud och får möjlighet att erbjuda alla kvinnor suveräna ridkläder!
Det finns ett glapp på marknaden där vi ser att vi kan ta en stark position. Vi har varit i textilbranschen sedan 1954 och alltid designat och producerat kläder för kvinnor med fokus på passform och kvalitet så vår höga kunskap om material och sömnad känns verkligen i plaggen.
Att vi är en stor aktör som säljer på 9 marknader gör att vi kommer upp i höga volymer och därmed får möjlighet att erbjuda våra kunder nu även ridkläder i mycket hög kvalitet till en lägre prisnivå än många andra har möjlighet till. Ridsport kräver mycket funktion i plagg både för den som sitter till häst och den som håller sig på backen och detta är något vi tittat extra mycket på vid framtagning av kollektionen.

Oavsett om du rider, sköter om hästarna eller mest hänger i stallet eller på gårdsplanen så vill du ha bekväma och funktionella plagg av god kvalitet, i rätt storlek samt självklart i snygga mönster och härliga färger.

Därför lanserar vi nu Cellbes Equestrian, en kollektion för alla som älskar hästlivet!

Känn dig varmt välkommen att ta del av en väl genomarbetad och hållbar garderob!
Hoppas du blir inspirerad och hör bara av dig om du vill låna kläder för fotografering eller vill använda våra bilder.

Kollektionen lanseras på Cellbes.se vecka 44.

• Livsstil, mode, fritid

Cellbes är en av norra Europas ledande distans/e-handelsbolag. Sortimentet tas fram med kvinnan i fokus och består av dam-, herr- och heminredningsprodukter. Cellbes erbjuder samtliga av de egna damprodukterna i ett brett storleksutbud, från strl 34-64. Som komplement till egen kollektion erbjuds även några väl utvalda externa varumärken. Cellbes säljer även sina egendesignade varumärken till över 100 butiker i Sverige och Finland. Cellbes har haft en expansiv försäljningsutveckling och omsatte 2019 670 Msek. Cellbes har direktförsäljning online i 9 länder, med kontor i tre av dessa, samt ett sourcing-kontor i Shanghai.