Atea är Cellips nya Lync 365 Telefoni-partner

Den internationella IT-koncernen Atea har tecknat återförsäljaravtal med teleoperatören Cellip och kommer framöver att sälja den molnbaserade tjänsten Lync 365 Telefoni.

Cellips lösning Lync 365 Telefoni låter användarna samla all kommunikation på ett ställe, vilket förenklar hur användaren interagerar med sina kontakter. Sedan Microsoft utsåg Cellip till Årets Voicepartner har företaget sett ett mycket stort intresse för att återförsälja deras tjänster och nu har även Atea blivit en viktig partner till Cellip.

- Vi välkomnar med glädje Atea som ny återförsäljare av Lync 365 Telefoni, säger Esko Airas, VD på Cellip. Det är en affär vi båda tjänar på. Med Atea i ryggen får vi tillgång till deras expertis samtidigt som vi stärker deras kärnaffär.

Detta är inte första gången som Atea och Cellip samarbetar. Sedan tidigare har företagen gjort affärer ihop som innefattat kundplacerade Lync-lösningar men detta är alltså det första avtalet som rör Cellips molnbaserade tjänst Lync 365 Telefoni.

- Cellip har bevisat att de har stort kunnande kring Lync och hur man kopplar ihop detta med traditionell telefoni. Tillsammans med vår expertis inom olika UC-områden blir det en perfekt match, säger Jonas Boström, Affärsutvecklare av Samverkan på Atea.

Atea är en internationell IT-koncern med kontor i 73 städer i Norden och Baltikum och cirka 6 600 anställda. Liksom Cellip har Atea fokuserat mycket på att kvalitetssäkra sina tjänster och kompetenser och har uppnått Microsofts kompetensstatus Gold Communications.

- Intresset för Enterprise Social och Lync Voice växer kraftig, vilket gör den här sortens partnersamarbeten, som möjliggör starkare erbjudande till slutkund, extra värdefulla. Det är härligt att se två så tekniskt framstående företag agerar i gemensam regi, säger Emelie Ekblad, ansvarig för affärsområdet Enterprise Social och produktchef för Lync på Microsoft. Ateas muskler och Cellips spetskompetens innebär ett viktigt steg för att möta den ökade efterfrågan av innovativa Lync-lösningar.

E-post: esko.airas@cellip.se

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för framåtsträvande företag genom priseffektiva och flexibla kommunikationslösningar. Cellip växer ständigt och utsågs 2013 av Dagens Industri till en av Sveriges Gaseller samt av Microsoft till Årets Voicepartner. Se även www.cellip.com