Cellip lanserar mobil växel integrerad med Skype för Företag

SVENSKA FÖRETAG KAN NU BLANDA ANVÄNDARE I MOBIL VÄXEL OCH MICROSOFT SKYPE FÖR FÖRETAGS TELEFONI I SAMMA LÖSNING

Nu lanserar teleoperatören Cellip, ledande på att integrera Skype för Företag med telefoni, nästa generations mobila växel. Med Mobil Växel Premium kan företag när och var som helst styra sin växel efter behov i en app och samla funktioner som fast och mobil telefoni. Mobil Växel Premium är dessutom helt operatörsoberoende, vilket ingen av de konkurrenter Cellip mäter sig mot kan erbjuda.

Med Mobil Växel Premium blir det enkelt för kunden att ersätta sin befintliga PBX eller Centrex samtidigt som dörren öppnas för Skype för Företag. Det gör tjänsten perfekt för så gott som alla behov, såväl de som behöver en avancerad mobilväxel som de som ställer krav om full funktionalitet för olika typer av kommunikation som t.ex. chatt, video, tal samt dokumentdelning på olika plattformar.

- Nu har vi startat en ny era med mobila växlar, säger Esko Airas, vd på Cellip AB. Kunden kan enkelt välja hur omfattande växeln ska vara beroende på behov, från de mest avancerade kommunikationslösningar med Skype för Business telefoni, via Cellip 365 Telefoni till ren telefoni. Lösningen är dessutom otroligt prisvärd för användaren, vilket de första kunderna kan vittna om.

Abonnemangsformerna skall vara enkla för kunden att förstå och välja. Priset börjar från 49 kr, med ett grundpris för mobila växeln. Till detta kan man addera mobiltelefoni från 250 kr beroende på önskad surfmängd.

I Mobil Växel Premium knyts kommunikation som fast och mobil telefoni ihop i en och samma app. Närvaroinformationen (presence) finns givetvis med för att kunna se kollegors närvaro på ett enkelt sätt. Appen, som självklart också låter användare styra sin växel, gå in och svarsgrupp, ställa sin hänvisning, se kö-statistik och mer, finns tillgänglig på Android och IOS.

- Detta är återigen ett bevis på att vi lever efter våra värderingar, passion för teknik och enkelhet, fortsätter Esko Airas. Detta stärker vårt erbjudande till kunder som vill flytta in i molnet och även för de som över tid vill integrera med Skype för Företag telefoni.

Den kanske främsta fördelen med Mobil Växel Premium är att den, till skillnad från de stora aktörernas motsvarande tjänster, är operatörsoberoende. På så sätt kan kunder som sitter fast i mobilavtal eller som föredrar en viss operatör för ett utvalt geografiskt område integrera dessa mobilabonnemang i Cellips tjänst.

Cellip Mobil Växel Premium är tillgänglig från och med idag. Läs mer på www.cellip.com/mobil-vaxel-premium

För mer information, vänligen kontakta:
Esko Airas, Vd på Cellip AB
Tfn: 08-55 80 10 37
E-post: esko.airas@cellip.se
www.linkedin.com/in/eskoairas

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för företag genom att tillhandahålla priseffektiva och flexibla kommunikationstjänster. Genom sin unika Lync-kompetens, vilken verifierats av Microsoft två år i rad, fortsätter Cellip leda utvecklingen av Lync-tjänster.