Cellip sätter guldkant på kommunikationslösningar med Microsoft Lync

Idag kan Cellip, som enda svenska teleoperatör, titulera sig Guldpartner till Microsoft inom kommunikation. Det möjliggör för Cellip att erbjuda marknaden kostnadseffektiva helhetslösningar.

I januari 2013 tillkännagavs att teleoperatören Cellip utsetts till silverpartner för kommunikation av Microsoft. Nyligen bytte Cellip ut valören mot guld och stärkte därmed ytterligare sin ställning som Sveriges främsta telefonioperatör med fokus på Microsoft Lync-lösningar. I och med guldpartnerskapet sällar Cellip sig till en exklusiv skara på endast sex företag. Dessutom är Cellip den enda teleoperatören i Sverige med denna status.

Att som den enda teleoperatören i Sverige vara guldpartner till Microsoft är mycket hedrande samtidigt som det ger oss en särställning på den nordiska marknaden, säger Esko Airas, vd på Cellip AB.

Det finns olika nivåer av partnerskap till Microsoft som man kan uppnå. Guldnivå, vilken är den högsta, betyder att partnern har uppfyllt särskilt höga krav när det gäller erfarenhet av och kunskap om Lync. Cellip har sedan ett antal år tillbaka tagit fram tjänster som integrerar telefoni med Microsoft Lync, såsom SIP-trunk Lync som låter företag med befintlig Lync-lösning addera telefoni, Lync 365 Telefoni, vilken ger företag tillgång till molnbaserad helhetslösning för sin kommunikation och nu senast Lync 365 Enterprise Telefoni för större företag med behov av skräddarsydda anpassningar.

Cellip har redan en stabil uppsättning tjänster som kompletterar Microsoft Lync med telefoni, säger Per Hubinette, produktchef på och grundare av Cellip AB. Nu fokuserar vi på att ytterligare förbättra dessa samtidigt som vi kan ta fram fler innovativa tjänster.

Genom guldpartnerskapet kan Cellip erbjuda sina existerande och potentiella kunder bredare och djupare kompetens när det gäller Lync-lösningar. Det innebär också att Cellip får mer resurser att förfoga över för att bli en ännu starkare aktör och ge marknaden vad som efterfrågas: kostnadseffektiva helhetslösningar för kommunikation.

Cellip har länge visat sig vara en värdefull partner, säger Emelie Ekblad, Ansvarig Enterprise Social på Microsoft AB samt produktchef för Lync, SharePoint och Yammer. Det är också tydligt att kunderna uppskattar Cellips tjänster då de verkligen nyttjar tjänsterna fullt ut, istället för att bara låta licenserna ligga vilande.

Esko Airas, Verkställande direktör Cellip AB
E-post: esko.airas@cellip.se