Cellip sponsrar återigen DreamHack

Den 1–4 december går DreamHack Winter 2017 av stapeln i Jönköping. Teleoperatören Cellip fortsätter samarbetet med DreamHack genom att bistå med sina marknadsledande SIP-trunkar.

Liksom tidigare år kommer DreamHack arrangera evenemanget DreamHack Winter i Jönköping. Denna gång sker det mellan den 1 och 4 december i Elmia Fairs lokaler. Även denna gång sponsrar Cellip DreamHack med sina marknadsledande SIP-trunkar.

E-sport och gaming blir bara större och större, säger Esko Airas, vd på Cellip. DreamHack har som arrangör främjat denna utveckling och placerat Sverige på kartan som en föregångare. Det är ett nöje för oss att hjälpa DreamHack genom att bistå med det vi kan bäst: telefoni.

Cellips SIP-trunkar är dedikerade för att möjliggöra IP-telefoni, samtal över internet, utan att belasta mobilnät eller bredbandsuppkoppling, vilket under evenemang som detta är av stor vikt.

Under evenemang som detta är tekniken central. Allt kretsar kring datakommunikation och om den skulle belastas av telefoni skulle prestandan hotas. Det är där våra SIP-trunkar kommer in, fortsätter Esko Airas.

Med över 56 000 besökare och mer än 23 000 unika enheter i sitt nätverk är DreamHack världens största event för e-sportare. Evenemanget har förgrenat sig i flera årliga event i städer världen över, så som Montreal, Valencia och Denver. Cellip sponsrar DreamHack sedan 2016.

- Cellip är en given partner och sponsor för DreamHack. Likt oss delar de passionen för teknik, IT, kommunikation och vad man kan göra med det – inte minst i integrerade lösningar. Cellip är även mycket flexibla och snabba i handling och leverans. Därför är det en trygg partner att arbeta med och man vet att det man får är genomtänkt och av kvalitet, säger Christoffer Melin, Head Of Operations på Dreamhack.

För mer information kontakta:
Cellip AB
Telefon: +46 8 55 80 10 37
E-post:esko.airas@cellip.se

• dreamhack
  • fast telefoni
  • ip-telefoni
  • sip-trunk
  • telefoni

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för företag genom att tillhandahålla priseffektiva och flexibla kommunikationstjänster. Genom sin unika Lync-kompetens, vilken verifierats av Microsoft två år i rad, fortsätter Cellip leda utvecklingen av Skype for Business-tjänster.