Microsofts förra VD i Sverige väljs in i Cellips styrelse

Per Adolfsson, Microsofts förra VD i Sverige, valdes på onsdagen den 6 november 2013 in som ledamot i Cellip AB:s styrelse. Per kommer att bidra till Cellips fortsatta utveckling med sin erfarenhet, kompetens och sitt breda kontaktnät.

I takt med att marknaden utvecklats har Cellip utökat sitt utbud från renodlade telefonilösningar till mer helhetsorienterade tjänster där företags olika kommunikationsvägar inkorporeras. Stort fokus har legat på att addera telefoni till Microsofts kommunikationsverktyg Lync. Som exempel kan tjänsten Cellip Lync 365 Telefoni, som ligger i molnet och integreras fullt ut med Office 365 så att kunderna får möjlighet att ersätta företagsväxeln med en komplett UC-lösning, nämnas. Det hårda arbetet har lönat sig. Cellip är sedan 2012 Silverpartner i Communications till Microsoft.

Nu stärker Cellip ytterligare sin satsning på den nya tidens kommunikation genom att addera Per Adolfsson, Microsofts förra VD i Sverige, till sin styrelse.

- Vi är väldigt glada över att få inkludera Per i vår styrelse, säger Esko Airas, VD på Cellip. Pers breda erfarenhet av att jobba med stora systemintegratörer och förståelse för hur IT-branschen fungerar innebär att han blir ett tungt tillskott som kommer att gagna företaget Cellip enormt i takt med att telekom- och IT-branschen alltmer växer ihop.

Per Adolfsson har jobbat som Microsofts VD i Sverige i 4 år. Under den tiden växte Microsoft i Sverige med 60% och utsågs till Sveriges bästa arbetsplats 3 år i rad. Utöver det har Per haft ledande befattningar i företag som Compaq Computer AB och Hewlett-Packard AB.

- Det ska bli spännande att bidra till Cellips fortsatta positiva utveckling, säger Per Adolfsson. Cellip är en hungrig utmanare som genom passion och nytänkande har placerat sig i den tekniska framkanten för telefonilösningar inom Unified Communications-området.

E-post: esko.airas@cellip.com

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för framåtsträvande företag genom priseffektiva och flexibla kommunikationslösningar. Cellip växer ständigt och utsågs 2013 av Dagens Industri till en av Sveriges Gaseller. Se även www.cellip.com