Microsoft utser Cellip till Årets Voice Partner

Som vi kunde meddela den 15 november var Cellip nominerade i kategorin Årets Voice Partner i Microsoft Partner Awards 2013.  När vinnarna igår tillkännagavs på Fall Partner Day stod det klart att Cellip vunnit i sin kategori och därmed är Årets Voice Partner.

- Det känns så otroligt bra, säger Esko Airas, VD på Cellip. Vi har hittat en tydlig nisch där vårt erbjudande till marknaden kommer till sin rätt och det är skönt att få ett kvitto på att vi är bäst i Sverige på Enterprise Voice.

Det var igår, under Microsofts Fall Partner Day, som årets vinnare i Microsoft Partner Awards 2013 tillkännagavs. I åtta kategorier tävlade sammanlagt 18 företag om äran att vinna. Cellip tävlade mot två andra företag om titeln Årets Voice Partner och lyckades alltså ta hem förstaplatsen med motiveringen ”Cellip AB är ledande inom Enterprise Voice för Lync med ett stort antal installationer. Man har t ex infört lösningar för extern telefoni helt byggd på Lync. Man har som första operatör lanserat Lync 365 Telefoni som är integrerat med Office 365.

Cellips tjänst Lync 365 Telefoni låter användaren samla all kommunikation på ett ställe, vilket markant förenklar hur man interagerar med sina kontakter.

- Vi satsar hårt på tjänster som vår Lync 365 Telefoni, som passar speciellt bra till kunder som redan flyttat till molnet med exempelvis Office 365, eftersom marknaden efterfrågar helhetslösningar som är enkla att använda, fortsätter Esko Airas. Nu blir nästa steg att hitta fler partners som kan hjälpa oss att ytterligare få ut vår tjänst på marknaden.

http://www.microsoftpartnerblogg.se/2013/11/20/vinnarna-av-microsoft-partner-awards-2013-2/ finns alla vinnare listade.

E-post: esko.airas@cellip.com

Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för framåtsträvande företag genom priseffektiva och flexibla kommunikationslösningar. Cellip växer ständigt och utsågs 2013 av Dagens Industri till en av Sveriges Gaseller. Se även www.cellip.com