Borgerligt partisekreterarbrev till Ulvskog om kommunismen

- Hur försvarar Marita Ulvskog socialdemokraternas samarbete med diktaturkramare Ohly och hans parti? Vilken är hennes kommentar till den senaste veckans avslöjanden? Är det rimligt att Sveriges regering förlitar sig på aktivt stöd från kommunister? Det undrar de borgerliga partisekreterarna Sven Otto Littorin (m), Johan Jacobsson (fp), Urban Svensson (kd) och Jöran Hägglund (c) i ett brev till socialdemokraternas partisekreterare Marita Ulvskog med anledning av Uppdrag gransknings två program om Lars Ohlys och vänsterpartiets mörka historia. Brevet bifogas i sin helhet. Marita, Vi kunde under gårdagskvällen se den andra delen av Uppdrag gransknings kartläggning och granskning av vänsterpartiets mörka historia. Man blir minst sagt skrämd över den demokratisyn som Lars Ohly uppvisar. I flera uttalanden har ledande socialdemokrater gjort klart att socialdemokraterna inte tänker samarbeta med kommunister. Senast i raden var samordningsminister Pär Nuder. Sedan dess har något annat skett. Nu är samarbetet mer intensivt än på mycket länge. Vänsterpartiet har större inflytande över svensk politik än någonsin. Göran Persson har till och med släppt in dem i regeringskansliet. Ni säger en sak men gör en annan. Det är med anledning av detta vi skriver detta brev och ställer följande frågor. Hur försvarar ni ert samarbete med dessa diktaturkramare? Vad är din kommentar till den senaste veckans avslöjanden? Tycker du det är rimligt att Sveriges regering förlitar sig på aktivt stöd från kommunister? Hälsningar, Sven Otto Littorin, partisekreterare (m) Johan Jacobsson, partisekreterare (fp) Urban Svensson, partisekreterare (kd) Jöran Hägglund, partisekreterare (c) P.S. Vi vill passa på att lyfta fram det tips som Margó Ingvardsson, fd partistyrelseledamot (v), ger i dokumentären och översänder därför sockerbitar för dig att ha i fickan om vänsterpartiets inflytande stärks än mer. Publicerat av: Emma Petersson (2004-10-06)