Centerpartiets stjärnparad i Almedalen

På söndag kör Almedalsveckan igång. Centerpartiet har ett digert program att bjuda på under veckan, inte minst på partiets mötesplats på S:t Hansplan i centrala Visby. Där anordnar vi samtal mellan våra politiker och inbjudna gäster.

Det är en stjärnspäckad uppställning som kommer till Centerpartiet mötesplats. Programmet kryllar av tunga, kända gäster. En av dem är den världsberömde naturfotografen Mattias Klum, som ska prata om miljö, klimat och situationen i Östersjön tillsammans med Centerpartiets riksdagsledamot Kristina Yngwe.

Andra exempel på gäster är krögaren Carl Jan Granqvist, som ska prata om matens betydelse för Sverige med Eskil Erlandsson, polisen och tv-profilen Martin Melin, som ska prata om polisens utmaningar med Johan Hedin, Jonathan Antonsson från ”Bonde söker fru”, som ska prata om hur det är att vara ung företagare med Fredrik Christensson, och Avanzas sparekonom Claes Hemberg, som ska prata ekonomi med Emil Källström.

– Det är ett mellanvalsår och många andra partier satsar inte stenhårt på Almedalen i år. Centerpartiet har dock inga planer på att dra ned på tempot. Vi har en urstark uppställning av tunga och kända gäster på vår mötesplats på S:t Hansplan i Almedalen. Det känns väldigt bra att kunna avsluta den politiska vårterminen med flaggan i topp i Visby, säger Annie Lööf.

Listan på tunga namn slutar inte där. Ubåtsjägaren Göran Frisk, SVT:s vd Hanna Stjärne, Somalia Bandy-grundaren Patrik Andersson, Teslas Nordenchef Peter Bardenfleth-Hansen och en rad ytterligare spännande namn kommer finnas på Centerpartiets mötesplats på S:t Hansplan i Visby.

Läs hela programmet på Centerpartiets hemsida

• riksdagen
  • politik