Ola Johansson (C) blir suppleant i Trafikutskottet och Civilutskottet

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 11:31 CEST

I torsdags eftermiddag höll Centerpartiets nyvalda Riksdagsgrupp sitt årsmöte, där det bland annat beslutades till vilka utskott de 23 ledamöterna skall föreslås. Val av utskott förrättas i kammaren den 12 oktober. - Jag hade på förhand rangordnat mina önskemål och skickat dessa till Centerpartiets kanslichef. Valberedningen i Centerpartiet hade att ta ställning till mina och andras önskemål och sedan matcha dessa mot övriga, samt göra överväganden om hur Centerpartiet på bästa sätt föra ut sin politik och får gehör för denna i Riksdagen, säger Ola Johansson. Ola Johansson kommer att sitta som suppleant i Trafikutskottet och i Civilutskottet. - Det säger sig självt att Trafikutskottet är en viktig position för Halland och övriga Västsverige då många av de stora investeringar i Infrastruktur på närmar 500 miljarder kronor som presenterats av Alliansen kommer att ske här, säger Johansson. - Jag valde Civilutskottet just för att det i detta utskott kommer att avhandlas ärenden som ligger nära och i hög grad påverkar kommunernas villkor för utveckling. Jag tänker närmast på planeringsfrågor och bostadspolitik. Just dessa frågor kommer att bli mina särskilda bevakningsområden. I praktiken kan man betrakta mig som Centerpartiets talesperson i bostadspolitiska frågor och fysisk planering, avslutar Johansson. ---------------------------- Kontakt: Ola Johansson, riksdagsledamot, 0706-222 318 ola.johansson@riksdagen.se

Kommentarer (0)