ROGER TIEFENSEE (C) KOMMER INTE ATT KANDIDERA TILL RIKSDAGEN 2014

- Jag har idag meddelat Sörmlandsdistriktets nomineringskommitté att jag inte tänker kandidera till riksdagen i valet nästa höst. Det är ett svårt och ett lätt beslut. Svårt, för att det är så stimulerande och roligt att vara riksdagsledamot för Centerpartiet. Lätt, för att det är familjen och möjligheten att ägna mer tid åt mina grabbars fritidsintressen har varit avgörande, kommenterar Roger Tiefensee riksdagsedamot för Centerpartiet från Sörmlands län.

Nu pågår en öppen nominering för Centerpartiet i Sörmland. Medlemmar och intresserade kan nominera kandidater fram till den 31 augusti. Lördagen den 17 augusti välkomnas centerpartister och allmänhet till en förnomineringsträff på Amazon i Flen. Där kommer nominerade kandidater ges möjlighet att presentera sig. En rådgivande medlemsomröstning kommer sedan att hållas under tiden 1 till 15 oktober. Beslut om listor till riksdag och landsting fattas på en nomineringsstämma den 30 november.

För frågor och kommentarer kontakta Roger Tiefensee på telefon 070-263 36 02

• Partier, rörelser