​Samarbete skapar ny lunchrestaurang i Viared

Borås, 9:e Januari 2017 – Centiro, ledande mjukvaruföretag med huvudkontor i Borås och Restaurangen Utbult Borneby & Co. aviserar nu ett samarbete som skapar en ny lunchrestaurang i Viared, Borås.

Centiro bygger ut i Viared för att skapa utrymme för sin kraftfulla tillväxt, som sker på flera centrala marknader internationellt. Tillbyggnaden signerad Wingårdhs är med sina 3.900 m2 större än ursprungsbyggnaden och skapar utrymme för totalt 300 medarbetare i Viared när den står klar i slutet av maj 2017.

Destinationen Centiro i Borås blir paradoxalt nog viktigare när vi blir mer globala. Vi har historiskt satsat mycket på att erbjuda en god miljö för medarbetare och besökare, som kommer från hela världen. Nu kan vi lägga till en restaurang och café som kompletterar varumärket och utökar upplevelsen av besöket hos oss.”, säger Niklas Hedin, VD på Centiro.

Restaurangen ”Utbult Borneby & Co. @ Centiro” kommer att opereras av Utbult Borneby & Co. som idag driver Café och Bistro på Kulturhuset i Borås. Samarbetet är ett resultat av ingående samtal om vilken känsla som skall skapas för besökaren och hur deras varumärken kompletterar varandra. Besökaren möter en fusion av intryck, som smälter samman skandinavisk känsla med modern urban design som skall tilltala besökare som värdesätter hög kvalitet och känsla.

För mig är det viktigt att kunna stå för såväl maten som upplevelsen som vi erbjuder vår gäst. Samarbetet med Centiro ger utrymme för något nytt, där miljö och serveringsupplevelsen går hand i hand. Det är ett tilltalande koncept som känns jättespännande.”, säger Peter Borneby, ett av syskonen bakom Utbult Borneby & Co.

I och med att både vi och Viared växer så behövs fler alternativ för lunchgästen, jag tror detta är ett välkommet tillskott i utbudet runt Viared och i Borås som helhet. Peter och Annika och deras skickliga team skapar en nödvändig och välkommen service för Centiro i och med att vi växer. Vi tog också tidigt beslutet gemensamt att öppna restaurangen för allmänheten, vilket så klart ställer en hel del krav på utformningen av miljön och konceptet. Det höjer ribban för det vi skapar tillsammans, och jag ser det som nödvändigt för våras respektive utveckling. Kul är det dessutom – vi ser mycket fram emot samarbetet”, avslutar Niklas

Restaurangen Utbult Borneby & Co. @ Centiro är planerad att öppnas för allmänheten till hösten 2017.

För ytterligare information, kontakta:

Niklas Hedin, vd Centiro Solutions AB, Telefon: +46-705-12 89 00

Peter Borneby, Utbult Borneby & Co., Telefon: +46-708 50 25 53

Utbult Borneby & Co.
Utbult Bornby & Co. öppnade Café och Bistro i Kulturhusets lokaler i Borås 2011. Affärsidén och målet är att erbjuda vällagad mat & dryck av hög kvalitet till ett rimligt pris, samt att gästerna ska känna en ”hemma hos”-känsla i de fräscha lokalerna. Utbult Bornby & Co. är listade i White guide.

• viared
  • borås