Certex lanserar - Bygg ditt eget fallskyddskit

Bygg ditt eget fallskyddskit – Certex fallskyddskonfigurator som gör att du på ett enkelt och intuitivt sätt kan bygga ihop ditt eget fallskyddskit, med sele och tillbehör, baserat på din arbetssituation.

”Det fungerar helt enkelt så här: Utifrån de vanligaste arbetssituationerna där fallskydd används och där vår erfarenhet säger att det finns fallrisker, där har vi underlättat för dig genom att plocka fram selar och utrustning som är de mest lämpade för respektive situation och riskmoment.

På så sätt förenklas ditt val av fallskyddsutrustning, eftersom du bara behöver fundera kring de selar och produkter som är intressanta för just dig och så du kan säkra upp där du har fallrisker. Du klickar helt enkelt på din arbetssituation, och gör sedan egna val utifrån det specifikt utvalda sortimentet av produkter.”

säger Mats Bruér, fallskyddsexpert på Certex Svenska.

Bygg ditt eget fallskyddskit hittar du på certex.se/fallskyddskonfigurator