Lloyd’s kurser ges på Chalmers Professional Education

Chalmers Professional Education AB, CPE, förstärker erbjudandet för sjöfartssektorn. Utöver alla STCW- och IMO-kurser som idag erbjuds till marknaden är vi på Chalmers Professional stolta att kunna erbjuda ett antal tekniska kurser i samarbete med Lloyds Register Group i Sverige, från 14 februari 2018. Ett stort antal kurser vid Institutionen för Mekanik och Sjöfartsvetenskapen på Chalmers har levererats med stor framgång. - "Vi är stolta att meddela att vi från och med idag utökar listan med kurser från Lloyds Register Group", säger Staffan Strive, affärsdirektör på Chalmers Professional. Lloyds Register Group har en lång historia och mycket gott rykte och deras kurser kompletterar vårt erbjudande, säger Staffan Strive. - "Vi börjar under 2018 med några kurser och är beredda att utvidga listan med fler kurser, beroende på marknadsförfrågan".
Chalmers Professional har ansvar för egen marknadsföring, försäljning, webbplats, anmälningar, fakturering, utvärdering och allt som följer med kursadministrationen. Lloyds Register fortsätter att leverera kurserna med sina instruktörer, material och kvalitetsstämpel.
- "Vi är glada att fortsätta att stödja den svenska marina industrin och ser fram emot att samarbeta med Chalmers Professional Education för att tillhandahålla tekniska och ledande kurser", säger Anders Höfnell från Lloyds Register Group.

Besök www.chalmersprofessional.se för mer information eller affärschef Staffan Strive på staffan.strive@chalmers.se, telefon: 0703 774731.

• Företagsutbildning

• klassningssällskapet
  • shipping
  • uppdragsutbildning
  • lloyds
  • sjöfart
  • chalmers

Chalmers Professonal Education är Chalmers organisation för specialsydda utbildningar av yrkesverksamma i näringslivet, så kallad uppdragsutbildning.