Anders Edvardsson, Magnus Myhrborg, Johan Jorstadius och Viktor Sellman

Sportlala värvar Team Sportias VD – Tillväxt och utveckling av leverantösrelationer står i fokus

E-handeln Sportlala värvar Anders Edvardsson som intar rollen som Head of Partnerships. E-handelsidan har vuxit kraftigt under året och utvecklat en teknik för snabbare produkthantering. Mot konsument är Sportlala en sportoutlet online som säljer ut överlager från stora sportleverantörer till medlemmarna på sidan.

“Jag har själv sett hur mycket kapital sportbraschen binder överlager och hur långt efter många handlare ligger tekniskt. Teamet bakom Sportlala.se har stora planer och löser många av problemen som sportbranschen står inför” säger Anders Edvardsson

Den nu före detta VD:n på Team Sportia, Anders Edvardsson satsar på Sportlala. Anders arbetade innan som ekonomimchef för Team Sportia men under deras kris år 2013 fick han ta över som VD för att vända dess negativa trend. Han har många års erfarenhet inom sportbranschen som kommer att vara till stor fördel för Sportlala.

“Vi är jätteglada över att Anders joinar teamet och utvecklar våra samarbeten med leverantörer. Vi jobbar redan med många av de stora i branschen och med Anders gedigna erfarenhet ska vi förändra standarden för outlets. Målet är att bli den största outleten i Norden och det naturliga valet för leverantörer när det kommer till att ventilera lager” säger Viktor Sellman, VD på Sportlala.

Sportlala lanserade 2015 och genom en egenutvecklad teknik kan e-handlaren lägga upp produkter mycket snabbt vilket minskar marginalkrav och låter leverantörer bli av med överlager effektivt. På detta vis kan Sportlala erbjuda sina medlemmar sportartiklar för kraftigt reducerade priser. Träningsglädje ska vara i fokus och alla ska ha råd att utöva flera sporter.

För mer information:

Viktor Sellman
+46(0)704 42 10 74
viktor@Sportlala.se
sportlala.se

Chalmers Ventures har 15 års erfarenhet av att sammanföra idégivare med drivna entreprenörer, och stötta team som vill ta sin teknikbaserade affärsidé och skapa ett globalt företag. Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som bästa svenska universitetsanknutna företagsinkubator i UBI Index, och topp tio i världen. Chalmers Ventures finns i Göteborg på Vera Sandbergs Allé 8 och Stena Center, och är ett helägt dotterbolag till Chalmers Tekniska Högskola.