Äntligen!

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 09:44 CET

Bromma flygplats spelar en utomordentligt viktig roll för jobbskapandet i hela Sverige. Det är därför välgörande för Stockholm och hela landet att regeringen nu lägger ner den del av utredningen som handlar om att stänga flygplatsen.

- Äntligen. Att Bromma räddas är en tidig julklapp till alla städer i Sverige som trafikerar flygplatsen. Bromma är en nyckel för fortsatt god tillväxt i hela Sverige.

Det säger Maria Rankka, vd Stockholms Handelskammare, i en kommentar.

- Det är bra att utredaren Anders Sundström nu kan fokusera på att öka kapaciteten på Arlanda eftersom flygplatsen redan är nära sitt kapacitetstak i högtrafiktid. Jag förutsätter även att Stockholms stad omedelbart avbryter sin pågående utredning om att bygga bostäder på Bromma, avslutar Maria Rankka.

För mer information kontakta Stockholms Handelskammares kommunikationschef Andreas Åström 073-633 55 55.