Handelskammaren och OTW inleder tidningssamarbete

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2012 09:00 CET

Stockholms Handelskammare har valt OTW som redaktionell byrå. OTW ska utveckla och producera Handelskammartidningen i tätt samarbete med Stockholms Handelskammare.

– Tidningen ska bli ett ännu starkare redskap för att driva opinion i våra viktigaste frågor, exempelvis om huvudstadsregionens betydelse som tillväxtmotor för övriga Sverige, säger Johanna Unghanse, affärs- och utvecklingsdirektör på Stockholms Handelskammare.

Stockholms Handelskammare består av cirka 2 400 medlemsföretag och dess huvudsakliga roll är att bidra till att skapa bättre villkor för företagen i huvudstadsregionen. Stockholm och huvudstadsregionen ska vara en plats som är attraktiv för människor och företag.  Därför driver Handelskammaren frågor som är viktiga för regionens utveckling, till exempel fler bostäder, bättre vägar och kollektivtrafik och möjlighet för företagen att rekrytera de bästa talangerna.

– Stockholms Handelskammare har fantastiskt spännande utmaningar och vi är jätteglada över att få hjälpa till i det arbetet. Vi jobbar med en rad andra branschorganisationer och vi vet hur man ska använda tidningen som plattform för att lyfta viktiga frågor både i tidningen och i övrig media, säger Jonas Nilsson, vd för OTW Communication.

Nya Handelskammartidningen kommer att lanseras i juni. Tidningen är 52 sidor i omfång och kommer ut sex gånger per år.

– Läsarna kommer både att känna igen sig och bli överraskade. OTW är en professionell partner och jag ser verkligen fram emot samarbetet, säger Handelskammartidningens chefredaktör Marianne Andrée.

För ytterligare kommentarer kontakta Handelskammarens kommunikationschef Andreas Åström, 073-633 55 55.