Nytt nummer av handelskammartidningen

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2005 11:36 CEST

Nytt nummer av Handelskammartidningen: svartjobb, sågade politiker och lite revolution

I dag kommer Handelskammartidningen nummer 6/05 ut till prenumeranter, politiker, och företag. Numret har skattetema och innehåller bland annat:

- Näringslivets sågning av borgerliga skatteförslag
- Hemfrids grundare Monica Lindstedt om svartjobb
- Handelskammarens VD Peter Egardt vill ha östeuropeiska skatter

Handelskammartidningen är Stockholms Handelskammares tidning om näringslivet i Stockholmsregionen. Tidningen distribueras till cirka 10 000 medlemmar, företag, opionsbildare, politiker och journalister. Enligt en oberoende undersökning anser 52 % av läsarna att tidningen är den viktigaste informationskällan om näringslivet i Stockholm, mot 32 % för Veckans Affärer och 27 % för Affärsvärlden.

Ytterligare information:
Marianne Andrée, chefredaktör Handelskammartidningen, 070-398 54 87 eller marianne.andree@chamber.se
Anna Kinberg Batra, informationschef Stockholms Handelskammare, 0709- 91 83 55 eller anna.kinberg.batra@chamber.se

Enligt våra noteringar har du redan fått tidningen. Om du inte har det ber vi dig kontakta Anna-Lena Eriksson på annalena.eriksson@chamber.se eller 08 555 100 00.