Nytt nummer av Handelskammartidningen: Dags för storstadspolitik

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 11:08 CEST

”I många årtionden har Stockholmsfientliga krafter av alla färger i Sveriges riksdag hållit igen när det gäller investeringar i vägar och spår i det kraftigt växande Stockholm. Den regering som får makten efter valet måste formulera en storstadspolitik för att säkra Sveriges framtid och välfärd.”

Det skriver Anna Wersäll, näringspolitisk chef vid Stockholms Handelskammare, i nya numret av Handelskammartidningen.

Journalisten Björn Elmbrant efterlyser visionärer i politiken och vill se en ny Hjalmar Mehr i Stockholms stadshus. Borgarrådet Mehr blev beryktad för de omfattande rivningarna i Stockholms innerstad och för att han ville såga ner Almarna i Kungsträdgården.

För ytterligare kommentarer kontakta informationschef Andreas Åström, 073-633 55 55.

Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Handelskammartidningen och Stockholms Handelskammare på www.chamber.se