Påminnelse: Elsparkcyklar på gatorna – hur hanterar Stockholm de nya mobilitetstjänsterna?

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2019 08:15 CET

Det är redan trångt om gatuutrymmet, speciellt i Stockholms innerstad. Nu kommer nya aktörer in och med dem nya trafikslag. 2018 var året som stockholmarna på riktigt fick uppleva möjligheterna med el-scootrar, el-mopeder och hyrcyklar. Innovativt och hållbart, men samtidigt leder de nya mobilitetslösningarna till viss irritation på stadens gator – hur löser vi det?

Välkomna på ett seminarium där politiken och näringslivet diskuterar hur Stockholm kan bli Europas främsta stad inom mikromobilitet.

Tid: 21 mars, klockan 12:00-13:00

Plats: Brunnsgatan 2.

Ackreditering för media: Skicka ditt namn och din redaktion till robert.ostholm@chamber.se

Medverkande:

Daniel Helldén (MP), trafikborgarråd, Stockholms stad

Eric André, General Manager, VOI Technology

Lars Strömgren, ordförande, Cykelfrämjandet

Camilla Zedendahl, vd, Kungliga Djurgårdens Intressenter

Per Schlingmann, styrelseledamot, Blinkee City

Seminariet modereras av Carl Göransson, näringspolitisk expert, Stockholms Handelskammare.