Påminnelse: Ett 20-tal åtgärder för en bättre lokaltrafik som kan stärka upplevelsen av Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2018 07:55 CEST

Stockholm växer snabbt som turiststad, men kollektivtrafiken hänger inte med. Under högsäsong är bussar, båtar och spårvagnar överfulla och det är svårt att få plats. Köer och långa väntetider påverkar besökarnas upplevelse av vår stad.

Därför presenterar Stockholms Handelskammare en rapport med ett 20-tal åtgärder för en förbättrad lokaltrafik till ett antal besöksmål.

Tid: 13 juni, klockan 12:00-13:00.

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm.

Ackreditering för media: Skicka ett mail till robert.ostholm@chamber.se och uppge namn och redaktion som önskar bevaka presentationen.

Medverkande:

Kristoffer Tamsons (M), trafiklandstingsråd

Talla Alkurdi (S), oppositionslandstingsråd

Riitta Östberg, VD Artipelag

Camilla Zedendahl, vd Kungliga Djurgårdens Intressenter

Karin Olsson Trollmo, Ordförande Föreningen Stockholms Auktoriserade Guider

Nadia Fagerdin, Guest Relations Manager Clarion Hotel Sign

Presenterar rapporten gör:

Lotta Andersson, Stockholms Handelskammare

Rapportpresentationen följs av ett panelsamtal.

Moderator: Karin Malmström, Stockholms Handelskammare