Påminnelse om frukostseminarium: Därför är flyget viktigt för samhällsekonomin

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2019 08:00 CEST

Vid sidan om en aktiv debatt om flygets omställning mot att bli mer hållbart måste också flygets värde för Sverige och vår konkurrenskraft diskuteras.

Hur ser näringslivet och ansvariga politiker på flygets och tillgänglighetens roll och värde i dag? Vad gör det egentligen för skillnad om flygbolag baserar sin verksamhet i Sverige jämfört med i några av våra grannländer? Och varför är det önskvärt att också i framtiden ha ett svenskt flyg?

Välkommen till ett seminarium där Copenhagen Economics presenterar en ny rapport om flygbolaget SAS och de ekonomiska effekterna av verksamheten i Sverige och Skandinavien.

Efter presentationen följer en paneldiskussion med representanter för näringsliv och politik.

Medverkar gör:

• Rickard Gustafson, vd SAS
  • Anders Åkesson, vice ordförande riksdagens trafikutskottet (C)
  • Eva Rytter Sunesen, Head of Trade and FDI, Copenhagen Economics

Ytterligare medverkande tillkommer.

Tid: torsdag, 9 maj, 08:00-09:00.

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm.

Ackreditering för media: Skicka namn och redaktion till robert.ostholm@chamber.se