Pressinbjudan: Ekonomiskt tillgängliga bostäder – går det?

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2019 08:00 CEST

De flesta bedömare är överens om att det är hög tid för breda partiöverskridande samtal för att komma till rätta med bostadsproblematiken.

Men det finns saker som kommunerna och branschen kan göra för att få fart på bostadsbyggandet i väntan på en stor bostadspolitisk reform.

Under ett frukostseminarium försöker vi besvara dessa frågor och visa på positiva exempel med kommuner som vågar gå före och utmana gamla arbetssätt.

Seminariet är ett samarbete mellan Stockholms Handelskammare och Sveriges byggindustrier.

Tid: Fredag, 11 oktober, 08:00-09:00

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm.

Ackreditering för media: Skicka namn och redaktion till robert.ostholm@chamber.se

Medverkande
Nancy Mattsson, chef projektutveckling, JM
Fredrik Hemborg, Sverigechef Bonava