Pressinbjudan: Hur utvecklar sig Stockholmsekonomin?

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 10:30 CEST

Stockholms län är Sveriges tillväxtmotor. Går Stockholm mot ljusare eller mörkare tider? Hur ser företag och hushåll på framtiden? Vill företagen anställa och i sådant fall inom vilka branscher? Tänker stockholmarna öka eller dra ned på sina inköp framöver?

Stockholmsbarometern läser av läget hos både företag och hushåll i Stockholm. Särskilda nedbrytningar sker för olika branscher, såsom handel, IT-branschen, tillverkningsindustrin, byggindustrin och uppdragsverksamhet.

Barometern visar också hur företagen ser på sitt framtida rekryteringsbehov och vilka hinder de ser för tillväxt. Analysen presenteras av Handelskammarens chefekonom Andreas Hatzigeorgiou.

Tid: Måndag den 14 augusti, kl 11:45-12:30
Plats: Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2, registrering från 11:30
En lättare lunchmacka serveras

Anmälan till pressträffen görs till Handelskammarens kommunikationschef Andreas Åström, andreas.astrom@chamber.se eller 073-633 55 55.

Om Stockholmsbarometern
Barometern tas fram av Stockholms Handelskammare fyra gånger per år i samarbete med Konjunkturinstitutet. Stockholms Handelskammare ansvarar för analys och kommentarer.