Pressinbjudan: Klarar Stockholm vinter-OS 2026?

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2017 16:56 CET

Stockholms stad och Sveriges olympiska kommitté (SOK) överväger att söka vinter-OS och Paralympics år 2026. Hur har spelplanen förändrats sedan förra ansökan och vad innebär ett OS för Sverige i allmänhet och Stockholm i synnerhet?

På seminariet kommer deltagarna att berätta mer om den ekonomiska kalkylen. Hur förhåller det sig med hållbarhetsfrågorna? Skulle ett OS i Stockholm kunna bidra till att stärka nästa generations svenska idrottsframgångar? Hur ställer sig näringslivet till planerna på att ansöka om vinter-OS?

Tid: Torsdag den 16 februari kl 08:00-09:00 (registrering och frukost från 07:30).
Plats: Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2.

Medverkande:
Michael Wolf, ordförande Stockholms Handelskammare
Hans Vestberg, SOK:s ordförande
Anette Norberg, styrelseledamot och dubbel olympisk guldmedaljör
Jesper Ackinger, projektchef för OS-satsningen, Stockholms stad

Seminariet arrangeras tillsammans med Sveriges olympiska kommitté och sänds direkt på www.chamber.se.

För anmälan och mer information kontakta Handelskammarens kommunikationschef Andreas Åström, 073-633 55 55 eller andreas.astrom@chamber.se.