Pressinbjudan: RAKA SVAR – så är det att bo i ett utsatt område

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2019 11:26 CET

Hur fungerar vardagen, och vad tycker de boende själva om hur man ska lösa problem med utanförskap och kriminalitet? Vi beslöt oss för att fråga de berörda genom en undersökning, specialinriktad mot de som bor i utsatta områden i Stockholms län.

I denna unika rapport har vi frågat – eller snarare lyssnat på – de som bor i länets utsatta områden. Vi har ställt ett antal konkreta frågor om företagande, arbetsmarknad, politiken, integration, boende och framtiden.

Tid: Tisdag, 19 februari, 12:00-13:00

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm

Ackreditering för media: Maila namn och redaktion till robert.ostholm@chamber.se

Medverkande

Benjamin Dousa (M), Ordförande, Moderata ungdomsförbundet, MUF

Anna Johansson (S), Ordförande för riksdagens arbetsmarknadsutskott

Johan Oljeqvist, vd, Fryshuset

Sahra Bargadle, vd, Daryeel och ordförande för Hawo-Tako Kvinnoföreningen

Wadih El-Achkar, vd, Start-Up Stockholm

Samtalet modereras av Stockholms Handelskammares vd Andreas Hatzigeorgiou.

Lättare lunch och registrering från 11.30. Seminariet börjar 12.00 och slutar 13.00.