Pressinbjudan till dagens seminarium: Stockholm hotas av elbrist

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2019 07:30 CET

Vi i Sverige har hittills varit relativt bortskämda med närmast obegränsad tillgång av el. I takt med att staden elektrifieras växer behoven snabbare än vi hinner bygga ut kapaciteten. Utbyggd tunnelbana, bostadsprojekt och annan utveckling får inte fördröjas på grund av elbrist.

Tid: Torsdag 21 februari, 12:00-13:00

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm

Ackreditering för media: Maila namn och redaktion till robert.ostholm@chamber.se

Medverkande:

Anna Håkansson, biträdande stadsdirektör Stockholms stad

Kristoffer Tamsons (M) Trafikregionråd

Henrik Bergström, Head of Public Affairs, Ellevio AB

Gustaf Werner, chef för Skanskas nordiska verksamhet inom Industrial Solutions

Seminariet modereras av Andreas Hatzigeorgiou, VD Stockholms Handelskammare.