Pressinbjudan: Vice riksbankschefen om läget i svensk ekonomi

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2019 08:00 CEST

I dagsläget är konjunkturen god. Det finns dock ett antal orosmoln på himlen. USA och Kina har inlett ett handelskrig och turerna kring Brexit fortgår med stor ovisshet om när och på vilket sätt Storbritannien kommer lämna EU.

Välkommen till ett seminarium där Per Jansson, vice riksbankschef, ger sin syn på den svenska ekonomin och utvecklingen framöver. På seminariet talar även Michael Grahn, chefsekonom, Danske Bank, samt Joakim Bornold, sparekonom, Söderberg & Partners.

Tid: 19 juni, 12:00-13:00.

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm.

Ackreditering för media: Maila robert.ostholm@chamber.se och uppge namn och redaktion.