Stolpe in för Salems GK

Salems GK beslutade nyligen att investera i laddstolpar för elbilar och laddhybrider. Från medlemmarnas sida fanns en stor efterfrågan att kunna ladda sin bil medan man spelade sin golfrunda. En golfrunda tar ca 5 timmar och på den tiden hinner man på 16A ladda ca 10 mil.

- Det förväntas av oss som en modern golfklubb att kunna erbjuda elbilsladdning. Allt fler av våra medlemmar kör laddbara fordon och vi vill självklart uppmuntra det, säger Fredrik Eriksson, banchef på Salems Golfklubb.

Möjligheten till laddning ger en konkurrensfördel, oavsett om du ska spela golf eller endast väljer att besöka golfrestaurangen. Som elbilsförare vill man kunna ladda hemma, på jobbet eller där man ändå gärna är.

- Det enda ljudet man vill ha på en golfbana är ljudet av en klubba som träffar bollen. I ett rekreationsområde hör inte ljudet av en förbränningsmotor hemma och jag hoppas att fler golfklubbar runt om i Norden gör motsvarande satsning som Salems GK, avslutar Anna Fägersten, Nordic Manager Charge Amps.

• svensk golf
  • salems gk