Svenska green techbolaget Charge Amps fortsätter att växa genom att dubbla omsättningen för 2017

Med en växande efterfrågan på smarta och säkra laddlösningar för elbilar och laddhybrider och fokus på en bredare produktportfölj med tillväxt inom samtliga segment förstärker nu Charge Amps organisationen inom marknad och utveckling.

Erik Menckel, start-up entreprenör med gedigen erfarenhet av strategisk försäljning och konceptualisering av produkter och tjänster rekryteras som marknads - och försäljningschef med uppdraget att leda och lyfta Charge Amps försäljning på nya marknader samt fortsätta utveckla befintliga. Erik kommer närmast från en tjänst som medgrundare/marknadschef på Moment Hotels och har dessförinnan verkat som grundare/delägare av bl. a Kronan Cykel, Actiway och De Func.

Felicia Nygård går in som marknadskoordinator och ansvarig för kundservice. Felicia har en Bachelor in Business Marketing från RMIT University, Australien samt flera års internationell erfarenhet inom detaljhandel.

Rasmus Sjögren, mekanikkonstruktör med gedigen erfarenhet av produktutveckling med uppdraget att stärka bolagets R & D. Rasmus kommer närmast från Scania R & D och har innan dess arbetat på ABB Corporate Research.

"Med dessa förstärkningar på marknad och produktutveckling är vi väl förbereda för den starka tillväxt som bolaget upplever för närvarande. Vi ser med glädje framåt emot 2018 med fortsatt stark tillväxt i Sverige och Norge men även Tyskland" säger Pontus Frohde, VD.

Felicia Nygård, Marknadskoordinator och Rasmus Sjögren, Projektkoordinator.